MaRoS's E46 M3

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Idzik » sob lip 05, 2008 21:41

Dwa Evo dokładnie, oba dłubane.

Obie IX,

jeden odelżony, klatka itp. przygotowany raczej pro , drugi standard w IX - zawieszenie, hamulce i ok 360hp.

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Mario » sob lip 05, 2008 23:00

1,5 sek za Karolem Kamińskim i jego Prosiakiem to doskonały wynik porównując auta z dwóch różnych klas (Prosiak jest mocno zdłubany i jest to jedno z najszybszych prosiaków w Europie
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Marcin_Os » ndz lip 06, 2008 00:26

Mario pisze:1,5 sek za Karolem Kamińskim i jego Prosiakiem to doskonały wynik porównując auta z dwóch różnych klas (Prosiak jest mocno zdłubany i jest to jedno z najszybszych prosiaków w Europie
To nie ten samochód.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Mario » ndz lip 06, 2008 00:49

To co on je gdzieś wypożycza :grin:
Tak czy inaczej 1;50 doskonały czas jak na ALT.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
buni
Posty: 273
Rejestracja: czw cze 21, 2007 19:23
Auto: Lotus Exige
Lokalizacja: wawa

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: buni » ndz lip 06, 2008 08:29

jak na pierwszy raz na torze Poznan to bardzo dobry wynik.
Moim skromnym zdaniem to auto moze pojechac w okolicy 1.45 :idea: :idea:
RWD

karolek88
Posty: 11
Rejestracja: wt mar 11, 2008 23:40
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: karolek88 » ndz lip 06, 2008 09:32

idzik pisze:drugi standard w IX - zawieszenie, hamulce i ok 360hp.
mialem na mysli wlasnie tego... musze przyznac, ze podczas przyspieszen na trasie minimalnie ochodzi seryjnej m3 - az strach pomyslec co bedzie jak to auto bedzie odelzone ;)

tak czy inaczej Maros jak na pierwszy wyjazd na tor to gratuluje...

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Mario » pn lip 07, 2008 21:49

Maros a masz może więcej fotek tego zestawu lub fotki silnika z tym kitem.
Widzię że na kolektorze jest zawór coś w stylu dump-Valve ale nigdzie nie widzę zaworu wastegate a na kompresorze chyba go nie ma wiec ten zawór musi również spełniać rolę WG żeby możliwe było również wcześniejsze osiągnięcie zamierzonego doładowania a nie tylko w górnych obrotach.
Czy rura wychodząca z tego zaworu jest wpięta za przepływomierzem?
Regulacja tego zaworu jest sterowana podciśnieniem bo na fotkach z tego co widzę to podłączony jest do rury tłoczącej czyli nadciśnienia i czy jest na niej jakiś elektrozaworek typu N75 czy regulacja jest mechaniczna np. śrubowa.
Co do cen kompresorów to narazie ASA nie odpowiediała mi na pytanie ofertowe więc cen tych kompresorów jeszcze nie znam ale co do ROTREXa to trzeba mieć ok.7000zł na najlepszy model wydajny do 600KM.
Widzę że zastosowali również sprzęgło żeby kompresor załączał się dopiero powyzej 1300 obrotów tylko nie wiem w jakim celu to zrobili.
Te wtryski wyglądają na 440cc-zielone Boscha 0280150558 ale mogę sie tu mylić choć panowie potrafią wymaksymalizować ECU i o takiej wydajności powinny 500KM obsłużyć.
Zostało jeszcze nieszczęsne zaprojektowanie mocowania kompresora, napinacza oraz kółek pasowych i zestaw można wykonać w moim garażu czy firmie :)
Oczywiście zostaje jeszcze elektronika do rozgryzienia żeby należycie wystroić auto.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

maleckis
Posty: 78
Rejestracja: czw paź 12, 2006 20:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: maleckis » pn lip 07, 2008 22:44

Mario pisze:Maros a masz może więcej fotek tego zestawu lub fotki silnika z tym kitem.
Widzię że na kolektorze jest zawór coś w stylu dump-Valve ale nigdzie nie widzę zaworu wastegate a na kompresorze chyba go nie ma wiec ten zawór musi również spełniać rolę WG żeby możliwe było również wcześniejsze osiągnięcie zamierzonego doładowania a nie tylko w górnych obrotach.
Czy rura wychodząca z tego zaworu jest wpięta za przepływomierzem?
Regulacja tego zaworu jest sterowana podciśnieniem bo na fotkach z tego co widzę to podłączony jest do rury tłoczącej czyli nadciśnienia i czy jest na niej jakiś elektrozaworek typu N75 czy regulacja jest mechaniczna np. śrubowa.
Mariusz, nie żartuj. Po co Tobie w układzie doładowania silnika kompresorem wastegate? Niby co miałby upuszczać, albo co hamować? Kompresor przetłacza powietrze, a przepływ powietrza zwiększa się wzgl obr silnika. przebieg boostu zależy głównie od ve.
Wastegate są w układach z turbosprężarką ;) . W ukl z kompresorem cis. doładowania ustawiasz za pomocą koła pasowego kompresora (ew. dodatkowo koła pasowego wału korbowego).

to jest zwykły zawór recyrkulacyjny. z jednej str podłączony jest przed kompresor, za mafem (podciśnienie), a z drugiej do kolektora ssącego (nadciśnienie). proste jak zasada działania piggybacka...

elektrozaworek? n75? ale po co? :roll:
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Mario » pn lip 07, 2008 23:49

Wiem co piszę.
Oczywiście że w kompresorach stosuje się WG czytaj blower
Stosuje się to po to żeby miec wpływ na regulację dpładowania inną niż kółkami.
W Mercedesach chyba nawet AMG jak i innych autach takie rozwiązania to norma.
Jeżeli kompresor jest b.wydajny i mamy np. 0.5b przy 3500 obrotów to żeby nie było ryzyka przeładowania w górnym zakresie obrotów to w kompresorach montuje się dodatkowy zawór=blower, który upuszcza nadmiar powietrza bokiem i dzięki niemu możemy sobie regulować boost.
Dowód proszę:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ecotec-s ... .m14.l1318
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Eaton-M9 ... .m14.l1318
A co do zaworu recyrkulacyjnego to podłączenie go jest mi znane i dobrze to widać na zdjęciu głównie chodziło mi o jego sterowanie np.N75i podłączenie rurki która go otwiera (podciśnienie czy nadciśnienie).
Przy zamknięciu przepustnic nadmiar ciśnienia może być usuwany właśnie przez niego czyli może pełnić rolę recyrkulacyjnego DV lub jeżeli chodzi o regulację boost może być w charakterze blowera dlatego zadałem to pytanie.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » śr lip 09, 2008 19:29

Mario, AA przerzuca się na ASA tak jak to zrobiło wcześniej ESS ponieważ te kompresory potrafią "dmuchnąc" więcej momentu. Ja mam ASA TM1-20HD. Kompresor załącza się przy troche ponad 2000 obr. , bo po co ma pompowac na niższych obrotach z których i tak się nie korzysta. Pozatym można troche rozgrzac olej zanim się przekroczy te 2000 obr.
Mario pisze:Zgadzam się z kolegą.
Turbo , nie wiem jak kompresor , w M3 wymaga odprężania silnika bo prędzej czy później uszczelka i tak powie pa pa.
Opierasz swoją wypowiedz o wiedze jaką zyskałeś modyfikując S50 natomiast nikt nigdy w Polsce nie robił tego z S54. To są zupełnie inne silniki i co to za różnica że i to i to M3. Na zachodzie z powodzeniem doładowują te silniki bez ŻADNEGO odprężania i jakoś fuckupów nie widac.


Buni, 1.45 to troche za ambitnie wg mnie, ale ze slickami z przodu i w miare chłodny dzień i bez problemów z temeraturą cieczy 1.47 jest do zrobienia imo.

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Tomas_M5 » sob sie 02, 2008 22:24

co tu taka cisza? jak auto? problem temperatury rozwiązany? byłes na hamowni?

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » sob sie 02, 2008 23:29

No jakoś tak się temat przykurzył...

Problem temperatury nadal jest aktualny, ale wiem już całkiem sporo. Po długich męczarniach, zamianach na pompy wody i visco z Pablem i żmudnymi testami okazało się że... wszystko jest dobrze :) Mailuje ostatnio z gościem z CA Automotive z UK i dowiedziałem się od niego wielu ciekawych rzeczy jak np że jedna eMka po założeniu kompresora będzie się grzać a druga nie. Ten typ tak ma i trzeba pójść w lepsze chłodzenie. Usune visco i zastąpie je wiatrakami, założe większą chłodnice i termostat 70 stopni. Powinno pomóc.

Co do hamowni to cienko to wygląda... dwie osoby które znam które mają hamownie na koło, przez jeszcze jakiś czas nie będą mogli mi pomóc także czekam cierpliwie

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Tomas_M5 » ndz sie 03, 2008 11:43

a czemu na koło?? nie moze byc jakas maha?

Yanaki
Posty: 54
Rejestracja: pt gru 08, 2006 15:47
Lokalizacja: Wawa

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Yanaki » ndz sie 03, 2008 11:54

Masters, VTG

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MaRoS's E46 M3

Post autor: Maros » ndz sie 03, 2008 12:07

Pisałem już o tym kilka razy... Nie może być hamownia stacjonarna bo jest ogranicznik obrotów i jak się koła przednie nie kręcą to silnik kręci się do 6000. Można to wyłączyć jedynie programem (mieli to zrobić w Norwegii ale nie zrobili) albo GT1.

ODPOWIEDZ